Vedení účetnictví

 

Vedení účetnictví, resp. rozsah a podobu vedení účetnictví přesně určuje účetní jednotce zákon o účetnictví. Zákon o účetnictví sice účetní jednotce přesně stanovuje povinnosti, které ze zákona o účetnictví vyplývají, ale rozhodnutí, koho vedením účetnictví pověříte, je pouze na Vašem rozhodnutí.

Vedení účetnictví lze z toho důvodu zajistit 2 způsoby, oba mají své výhody a nevýhody:
1) Zaměstnávat vlastní účetní je první způsob, což v sobě skrývá výhodu v podobě každodenního osobního kontaktu s účetní, ale nevýhodu z pohledu práce/mzda.
2) Druhý  způsob je pověřit vedením účetnictví účetní firmu, což v sobě skrývá tu nevýhodu, že každodenní osobní kontakt chybí.

Koho vlastně vedením účetnictví pověřit

Pokud nepotřebujete každodenní osobní kontakt s účetní, tak doporučujeme naše účetní služby, které se Vám ovšem musí z pohledu, cena našich účetních služeb/mzda Vaši účetní po finanční stránce vyplatit. Pro správné rozhodnutí doporučujeme porovnat cenu vedení účetnictví a mzdu Vaši účetní. Hned bude Vaše rozhodování s pověřováním vedením účetnictví jednoduší, když budete vedět, jestli je pro Vás výhodnější účetní firma nebo Vaše účetní.

Víte, že vedení účetnictví účetní firmou je levnější a výhodnější?

Nabízíme Vám rozsah a podobu vedení účetníctví tak, jak to stanovuje zákon o účetnictví, naše účetní služby za cenu, která bude z pohledu cena vedení účetnictví/mzda Vaši účetní více než přijatelná cena a mimo to ušetříte tisíce korun ročně na odvodech a mzdách vlastní účetní a na provozních nákladech. Samozřejmostí u nás je bezchybné a rychlé účtování, přiznání k dani z přidané hodnoty (měsíční nebo čtvrtletní přiznání k DPH), daň silniční, přiznání z příjmů právnických osob (včetně výkazu zisku a ztrát, rozvahy).

Vedení účetnictví obsahuje tyto základní služby:

  • kontrola předaných účetních dokladů a následné chronologické seřazení
  • řádné zaúčtování účetních dokladů dle platné legislativy
  • vyhotovení tiskových podkladů (účetní deník, hlavní kniha účtů, pokladní kniha, saldokonto, měsíční rozvaha, předvaha a výsledovka, soupis bankovních výpisů, pohledávky a závazky, přijaté a vydané faktury, apod.)
  • vyhotovení přehledů dle přání klienta
  • předávání dokladů v sídle Vaší společnosti, popř. dle vzájemné domluvy

Daně zpracované v rámci vedení účetnictví:

  • zpracování přiznání k dani z přidané hodnoty (měsíční nebo čtvrtletní přiznání k DPH)
  • zpracování přiznání k dani z příjmů právnických osob, včetně výkazu zisku a ztrát, rozvahy
  • daň silniční